Nieuws

Drie Honda Civic Business Editions zijn nu scherp geprijsd, zodat de bijtelling lekker laag blijft. Toch is de standaard uitrusting beslist niet mis. 

Speciaal voor zakelijke rijders heeft Honda de Civic hatchback Business Editions samengesteld. Met standaard veel extra accessoires die de ritten comfortabeler en makkelijker maken. Nu zijn drie Business Editions verkrijgbaar tegen een aantrekkelijke fiscale waarde, waardoor de maandelijkse bijtelling eveneens laag blijft. 

Neem de Civic 1.0 (126 pk) Business Edition met een handmatige 6-versnellingsbak. De netto bijtelling begint al bij 184,11 euro per maand. Dit model is ook verkrijgbaar met Continu Variabele Transmissie (CVT-automaat). Daarnaast zijn er voordelige Business Edition te bestellen met 1,6 liter dieselmotor. Daarvan begint de maandelijkse bijtelling bij 199,50 euro netto. 

Alle voordelen op een rij

  • Voor zakelijke rijders
  • Met extra uitrusting
  • Lage bijtelling
  • Al vanaf € 189,-/maand

In alle drie Business Editions beschik je over Honda Connect met 7 inch touchscreen en Garmin-navigatie, Apple CarPlay, Bluetooth handsfree bellen en een draadloze oplader. Eveneens standaard zijn stoelverwarming vooraan, verstelbare lendensteun op de bestuurdersstoel, een achteruitrijcamera, adaptieve cruise control en automatische dual-zone airco. De Honda Sensing-veiligheidssystemen en lichtmetalen wielen ontbreken evenmin.

De IAA van Frankfurt was het podium waarop Honda vorig jaar de Urban EV Concept presenteerde, een kleine elektrische hatchback waar de designafdeling een saus met een pittige retrosaus overheen had gegoten. Honda beloofde dat het studiemodel daadwerkelijk een studiemodel tot gevolg zou hebben. 'Eerst zien, dan geloven' was de teneur. Honda blijkt zich aan zijn woord te houden, een eerste testexemplaar is namelijk in het openbaar gesnapt!

Even een terugblik. De Urban EV Concept was een studiemodel waarmee Honda de komst van een compacte elektrische hatchback aankondigde. De concept-car was doorspekt met hommages aan onder andere de oer-Civic. Autofabrikanten presenteren wel vaker showauto's waarover mooie beloften worden uitgesproken en ook Honda maakte het autojournaille lekker door te melden dat de auto in 2019 daadwerkelijk op de markt zou komen. Dit prototype bewijst dat de Japanners dat daar geen woord van gelogen was.

Uiteraard heeft Honda een aantal zaken moeten schrappen, zo halen de 'zelfmoorddeuren' van de concept-car het productiestadium niet en lijkt ook het display dat tussen de achterlichten was geplaatst naar de leuke-ideeën-jachtvelden gestuurd. Daarentegen voegt Honda ook iets toe: achterportieren. De voorste exemplaren zijn ten opzichte van die van de Urban EV Concept ingekort om plaats te maken voor een extra set portieren. De handgrepen van de achterste portieren lijken 'verstopt' in de C-stijl. Nog iets opmerkelijks: de op stokjes geplaatste camera's die bij het vorig jaar getoonde studiemodel dienden als zijspiegels, lijken wél overgeheveld te worden naar de definitieve productieversie. Reken echter ook op een variant zonder deze hightech zijspiegels. De vierkante achterlichten zijn vervangen voor ronde exemplaren, waarin twee horizontale verlichtingsstreepjes een plekje krijgen. De laadopening lijkt net als bij de concept-car bovenop de motorkap verborgen. Ook lijkt het ontwerp van het interieur van de Urban EV Concept in grote lijnen behouden te blijven, al zal het waarschijnlijk niet zo futuristisch gaan ogen als het binnenste van die showauto.

Honda gaf eerder aan dat de auto in 2019 te bestellen zal zijn. Een marktintroductie verwachten we dan ook eind volgend jaar of misschien wel begin 2020. Zet wat actieradius in op zo'n 250-300 kilometer. De Urban EV Concept kreeg kort na zijn introductie gezelschap van de Sports EV Concept. We houden onze vingers gekruist voor een productieversie van die retrocoupé!

Bron: Autoweek

Honda presenteert de vernieuwde HR-V. De compacte SUV heeft onder andere betere stoelen en een nieuwe neus met meer chromen elementen gekregen. 

Maak kennis met de vernieuwde Honda HR-V, die eenvoudig is te herkennen aan de nieuwe grille. Een enorme chromen strip vervangt het hoogglans zwarte element dat de uitgaande editie draagt. In de koplampen huist voortaan led-techniek en de bumper is voorzien van diepere uitsparingen voor de mistlichten en luchtroosters. Aan de achterkant vind je meer chroom en lichtunits met een donkere behuizing. Verder zijn er nieuwe lichtmetalen wielen en nieuwe kleuren, zoals het Midnight Blue dat je op de foto’s ziet.

Binnenin gebruikt Honda hoogwaardigere stoffen voor de stoelen, die een nieuwe vorm hebben en daardoor meer zitcomfort bieden. Ook prettig: de isolatie is verbeterd waardoor de vernieuwde HR-V stiller is tijdens het rijden. Met de nieuwe optie Active Noise Cancellation worden rijgeluiden verder geneutraliseerd, door tegengestelde tonen via de luidsprekers af te spelen.

De 1.5 i-VTEC-motor mag blijven, de 130 pk sterke motor is efficiënter gemaakt. In het voorjaar van 2019 voegt Honda de 1.5 VTEC Turbo toe aan het assortiment. Ongeveer tegelijkertijd keert de 1.6 i-DTEC dieselmotor terug in het assortiment.

De vernieuwde HR-V is vanaf oktober te bewonderen bij de Nederlandse dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.

Maak nu online een afspraak in onze werkplaats

Selecteer hieronder de vestiging om een online werkplaatsafspraak te maken.

Maak uw keuze

Maak uw keuze